Een van de mogelijkheden om e-mail te versturen via de eigen e-mailserver is via een SMTP-connector van Office 365. Geen idee waar je moet beginnen volg dan de volgende instructies.
- Ga naar https://admin.exchange.microsoft.com/ een login met je Office-account
- Ga vervolgens links in het menu naar "Mailflow" -> "Connectors"
- Selecteer hier de optie "+ Add a connector"
- De wizard voor het toevoegen van een "New connector" wordt opgestart
- Selecteer bij de keuze "Connection from" voor de optie "Your organization's mail server" en click op "Next"
- Vul Hier vervolgens een duidelijk herkenbare naam (Name) en omschrijving (Description) in vink zowel de optie "Turn it on" en "Retain internal Exchange email headers (recommended)" in en klik vervolgens op "Next"
- Bij de keuze op welke manier de authenticatie plaats dienst te vinden kies je voor de optie "By verifying that the IP address of the sending server matches one of the following IP addresses, which belong exclusively to your organization" en voeg je vervolgens de volgende ip-adressen toe:
- 87.233.193.106
- 87.233.193.107
- 87.233.193.108
- 5.61.250.172
En klik ook hier vervolgens op "Next" - Bekijk en verifieer vervolgens de samenvatting en wanneer tevreden klik je op "Create connector"
De SMTP-connector is nu aangemaakt en kan worden gebruikt voor het versturen van e-mail.
Let wel dat deze nog moeten worden ingesteld bij de "Instellingen" van James PRO, ga hiervoor als volgt te werk:
- Ga naar https://start.jamespro.nl/ en login met je James-PRO-account
- Ga vervolgens via het menu rechtsboven naar "Instellingen" -> "E-mail" -> "Instellingen"
- Vul vervolgens het MX-record van je eigen domein hier in als "Adres (SMTP server)" en "25" voor "Poort nummer (SMTP server)"
- De velden "Gebruikersnaam" en "Wachtwoord" mogen blanco blijven
- Selecteer bij "Mail encryption" voor de optie "TLS"
- Klik vervolgens op "Opslaan"
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.