Volg deze stappen om e-mail via een SMTP-connector van Office 365 te versturen via de eigen e-mailserver.
Deel 1: SMTP-connector toevoegen in Office 365
- Ga naar https://admin.exchange.microsoft.com/ en log in met je Office-account.
- Ga links in het menu naar Mailflow > Connectors.
- Klik op + Add a connector om de wizard voor een nieuwe connector te starten.
- In het veld Connection from selecteer je Your organization's mail server en klik op Next.
- Vul een duidelijke naam (Name) en omschrijving (Description) in voor de connector.
- Vink de opties Turn it on en Retain internal Exchange email headers (recommended) aan en klik op Next.
- Voor de authenticatiemethode kies je By verifying that the IP address of the sending server matches one of the following IP addresses, which belong exclusively to your organization. Voeg vervolgens de volgende IP-adressen toe:
- 87.233.193.106
- 87.233.193.107
- 87.233.193.108
- 5.61.250.172
- Klik op Next om verder te gaan.
-
- Controleer de samenvatting en klik op Create connector als alles correct is.
De SMTP-connector is nu ingesteld en klaar voor gebruik om e-mails te versturen.
Deel 2: de SMTP-connector instellen in James PRO
- Ga naar https://start.jamespro.nl/ en log in met je James PRO-account.
- Ga via het menu rechtsboven naar Instellingen > E-mail > Instellingen.
- Vul het MX-record van je eigen domein in als Adres (SMTP server) en voer 25 in bij Poort nummer (SMTP server).
- Laat de velden Gebruikersnaam en Wachtwoord leeg.
- Selecteer TLS bij Mail encryption.
- Klik op Opslaan om de instellingen te voltooien.
De SMTP-connector is nu volledig ingesteld en klaar voor het verzenden van e-mail via Office 365.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.